Λογότυπο Eταιρίας [302xX]
Πάνω Frame [668xX]

    Πριν ξεκινήσουμε να οδηγούμε την μοτοσυκλέτα μας θα πρέπει να κάνουμε κάποιους βασικούς ελέγχους τόσο για την δική μας ασφάλεια, όσο και των υπολοίπων επειδή κινούμαστε σε δρόμους δημόσιας κυκλοφορίας και εφόσον είμαστε υπεύθυνοι γι' αυτό το όχημα, θα πρέπει η κατάστασή του, να μην εγκυμονεί κινδύνους ούτε για εμάς ούτε για τους γύρω μας.

 

Α Ν Α Β Α Τ Η Σ
 

    Θα πρέπει να φοράμε το κράνος μας υποχρεωτικά και να το έχουμε ελέγξει όσο αφορά:


1.Το μέγεθος.
Θέλουμε τέλεια εφαρμογή χωρίς περιστροφή του κεφαλιού στο εσωτερικό του κράνους και ταυτόχρονα να μην πιέζει υπερβολικά το κεφάλι μας.

2.Την κατάσταση του.
Δεν θα πρέπει να έχει ραγίσματα και σπασίματα, τόσο στο κέλυφος όσο και στην ζελατίνα. Στο εσωτερικό την καλή κατάσταση της επένδυσης και των υποσιαγόνων (λουράκια).

3.Τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου-πιστοποιημένο και αυτό το ελέγχουμε από την αντίστοιχη αναγραφή στη ζελατίνα και στο υποσιάγoνο του κράνους ( Ε4  050115).

 

Καλό θα είναι να είμαστε εξοπλισμένοι (προαιρετικά) με κατάλληλο μπουφάν, παντελόνι, μποτάκια και γάντια.

 

    Ο αναβάτης θα πρέπει να έχει μαζί του και σε ισχύ τα ακόλουθα έγγραφα:

  • Άδεια οδήγησης
  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Ασφαλιστήριο συμβόλαιο
  • Απόδειξη τελών κυκλοφορίας
  • Βεβαίωση ΚΤΕΟ (εφόσον χρειάζεται)

 

Ε Λ Α Σ Τ Ι Κ Α

    Αρχικά ελέγχουμε την επάρκεια του αέρα, πιέζοντας το λάστιχο με το πόδι και την ακριβή πίεση με μανόμετρο (σε βενζινάδικο) με κρύα ελαστικά. Η πίεση του ελαστικού θα πρέπει να είναι αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του οχήματος.Τα πλαϊνά του ελαστικού δεν θα πρέπει να έχουν εξογκώματα, ραγίσματα,σχισίματα, το δε πέλμα να είναι σε καλή κατάσταση και οι αυλακώσεις να έχουν βάθος πάνω από 1mm. Σημαντικό για τα ελαστικά μας είναι να γνωρίζουμε την ημερομηνία παραγωγής τους, αφού τα πρώτα 3-4 χρόνια είναι η καλή περίοδος απόδοσης τους. Αν έχουν ξεπεράσει αυτό το χρονικό όριο καλό θα είναι να τα αντικαταστήσουμε, γιατί έχουν σκληρύνει και γλιστράνε. Την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών την αναγνωρίζουμε από την αναγραφή π.χ. DOT 3814, τότε ο τετραψήφιος αριθμός δηλώνει ότι έχει φτιαχτεί την 38η εβδομάδα του έτους 2014.

 

Φ Ρ Ε Ν Α

    Ελέγχουμε την λειτουργία τους, ανεβαίνοντας και σπρώχνοντας την μοτοσυκλέτα προς τα εμπρός, πιέζοντας μια το εμπρός και μια το πίσω φρένο. Θα πρέπει το όχημα να ακινητοποιείται και οι μοχλοί (πεντάλ-μανέτα) να επανέρχονται στη θέση τους. Στα μηχανικού τύπου φρένα, ελέγχουμε τον δείκτη φθοράς. Στα υδραυλικά την στάθμη του υγρού. 'Ετσι συμπεραίνoυμε την κατάστασή τους και την επάρκεια υλικών τριβής (τακάκια). Σε καμία περίπτωση δεν συμπληρώνουμε τα υγρά φρένων.

 

Α Ν Α Ρ Τ Η Σ Ε Ι Σ

   Την πίσω ανάρτηση την ελέγχουμε από τη θέση του οδηγού αναπηδώντας ελαφρά στη σέλα ενώ την εμπρός ανάρτηση την ελέγχουμε πιέζοντας το τιμόνι κατακόρυφα προς τα κάτω. Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να απορροφούν αυτές τις δυνάμεις, πραγματοποιώντας μια συσπείρωση και να επανέρχονται στην αρχική τους θέση. Κακό σημάδι για τις αναρτήσεις είναι οι τυχόν διαρροές.

 

Τ Ι Μ Ο Ν Ι

   Θέλουμε το τιμόνι να πραγματοποιεί εύκολη περιστροφή αριστερά δεξιά χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Τα εξαρτήματα (πίνακας οργάνων) και οι μηχανισμοί (φρένα-συμπλέκτης) να είναι καλά στερεωμένα και σωστά ρυθμισμένα. Ο τροχός να είναι ευθυγραμμισμένος με το όχημα και σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε ανοχή (τζόγο) στη σύνδεση τιμονιού-τροχού. Στις τερματικές θέσεις του τιμονιού - κυρίως μεγάλες μοτοσυκλέτες - ελέγχουμε να μην ακουμπάει το τιμόνι ή εξάρτημα του τιμονιού στο δοχείο καυσίμου (ρεζερβουάρ).

 

Φ Ω Τ Α

   Ελέγχουμε όλες τις φωτιστικές επιφάνειες για τυχόν ραγίσματα-σπασίματα και τη λειτουργία των λυχνιών. Εμπρός έχουμε τα φώτα θέσεως, διασταυρώσεως, πορείας και φλας, ενώ πίσω έχουμε θέσεως, πεδήσεως (φρένων), φλας και της πινακίδας. Υποχρεωτικά πρέπει να έχουμε αναμμένα τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) και θέσεως (μικρά) όσο κινούμαστε, ακόμα και την ημέρα. Ο λόγος είναι για να φαινόμαστε καλύτερα ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα, λόγω του μικρού όγκου του οχήματος μας. Είναι τόσο σημαντικό αυτά τα φώτα να είναι αναμμένα (μικρά-μεσαία), όπου πλέον οι μοτοσυκλέτες είτε με το που γυρίσουμε το κλειδί στη θέση ΟΝ, είτε με το που θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, τα φώτα ανάβουν αυτόματα.

 

Κ Ι Ν Η Τ Η Ρ Α Σ

   Με κρύο τον κινητήρα κάνουμε έλεγχο του λιπαντικού από την ειδική τάπα (βέργα-τζαμάκι). Βασική προϋπόθεση έιναι το όχημα να βρίσκεται σε κατακόρυφη θέση (διπλό σταντ) και σε οριζόντιο οδόστρωμα. Σε περίπτωση που λείπει λάδι μπορούμε να συμπληρώσουμε με ίδιου τύπου λιπαντικό με αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Σε περίπτωση που υπάρχει εμφανής διαρροή δεν συμπληρώνουμε. Αν ο κινητήρας μας είναι υγρόψυκτος θα πρέπει να ελέγχουμε και το ψυκτικό υγρό που βρίσκεται στο ειδικό δοχείο και εφόσον χρειάζεται να συμπληρώσουμε. Σημαντικό είναι όταν θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα να μην ακούγονται έντονοι θόρυβοι.

 

Α Λ Υ Σ Ι Δ Α

   Είναι το εξάρτημα που αναλαμβάνει να μεταφέρει την κίνηση από τον κινητήρα στον τροχό. Θα πρέπει να έχει λίπανση (λάδι-γράσο), χωρίς σκουριές και η κάθετη ταλάντωση στο μέσο του μήκους της να είναι αυτή που προβλέπει ο κατασκευαστής. Συνήθως 2-3cm για τα μικρά δίκυκλα και 3-4cm για τα μεγάλα. Σε περίπτωση που η ταλάντωση της δεν είναι η επιθυμητή, απευθυνόμαστε σε ειδικό συνεργείο για να ρυθμιστεί.

 

Μ Π Α Τ Α Ρ Ι Α

   Πλέον οι περισσότερες μπαταρίες μοτοσυκλετών είναι κλειστού τύπου, στις οποίες ελέγχουμε να είναι καλά συνδεδεμένοι οι πόλοι της. Σε ανοικτού τύπου μπορούμε να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του υγρού και εφόσον χρειάζεται, προσθέτουμε απιονισμένο νερό.