Λογότυπο Eταιρίας [302xX]
Πάνω Frame [668xX]
Λίγα λόγια σχετικά με τους ελέγχους που πρέπει να κάνουμε στο αυτοκίνητο μας πριν από κάθε ταξίδι ή περίπου κάθε μήνα ανάλογα με τη χρήση.

Φ Ρ Ε Ν Α : Τα φρένα λειτουργούν υδραυλικά, δηλαδή χρησιμοποιούν ένα κλειστό κύκλωμα με υγρό. Αυτό το υγρό βλέπουμε αν είναι αρκετό ελέγχοντας το ειδικό δοχείο, το οποίο είναι διάφανο και έχει τις χαρακτηριστικές ενδείξεις (min - max). Η στάθμη του υγρού θα πρέπει να είναι ανάμεσα στις δυο ενδείξεις, κατά προτίμηση από τη μέση και πάνω. Στην περίπτωση που η στάθμη είναι πολύ χαμηλή, αυτό μας δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα και θα πρέπει να μεταφερθεί με οδική βοήθεια το αυτοκίνητο σε συνεργείο. Πιθανόν το πρόβλημα να είναι κάποια διαρροή οπότε δεν έχει νόημα να συμπληρώσουμε υγρό μόνοι μας.
Άλλος ένας λόγος που θα μας αναγκάσει να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο μας είναι η ασυνήθιστη συμπεριφορά του πεντάλ του φρένου. Δηλαδή, εάν το πεντάλ γίνει πολύ μαλακό, πολύ σκληρό ή δεν έχει επαναφορά. Τα φρένα λειτουργούν με την βοήθεια του κινητήρα οπότε αυτός ο έλεγχος γίνεται με αναμμένη τη μηχανή και σηκωμένο το χειρόφρενο.
Τέλος, δεν ξεκινάμε το αυτοκίνητο εάν παραμένει αναμμένη η ένδειξη (!) του χειρόφρενου ενώ το έχουμε κατεβάσει.


Λ Α Σ Τ Ι Χ Α : Ο δεύτερος σημαντικότερος έλεγχος στο αυτοκίνητο μετά τα φρένα (όσο αφορά την ασφάλεια μας) είναι στα λάστιχα, επειδή μας εξασφαλίζουν την απαιτούμενη πρόσφυση με το οδόστρωμα. Εμείς, φροντίζουμε να έχουν τη σωστή πίεση, όση δηλαδή προτείνει το βιβλίο του κατασκευαστή. Ελέγχουμε την πίεση με το ειδικό μηχάνημα και με τα λάστιχα κρύα, κάθε μήνα.
Οι αυλακώσεις που υπάρχουν στα λάστιχα για να διώχνουν τα νερά, θα πρέπει να έχουν 1,6mm βάθος, διαφορετικά αλλάζουμε λάστιχα.
Αλλαγή ελαστικών επίσης θα πρέπει να γίνει 3-4 χρόνια μετά από την ημερομηνία κατασκευής γιατί με τον καιρό γίνονται πιο σκληρά δηλαδή πιο ολισθηρά. Για αυτό μας ενημερώνει ο κατασκευαστής του ελαστικού γράφοντας πάνω στο λάστιχο την εβδομάδα και το έτος που φτιάχτηκε. Για παράδειγμα ένα λάστιχο που γράφει (DOT 4208) έχει φτιαχτεί την 42η εβδομάδα του έτους 2008. Τέλος, αλλάζουμε τα ελαστικά μετά από 30-40.000 χιλιόμετρα.


Υ Γ Ρ Α : Ανοίγοντας το καπό του αυτοκινήτου, εκτός από το υγρό του φρένου που είπαμε πιο πάνω, θα βρούμε άλλα τέσσερα σημεία τα οποία πρέπει να ελέγχουμε.
Αρχικά, βλέπουμε την στάθμη του λαδιού που εξασφαλίζει τη λίπανση του κινητήρα. Βγάζουμε την βέργα - δείκτη, την σκουπίζουμε και την ξαναβάζουμε στην ειδική οπή. Η βέργα αυτή έχει στο κάτω μέρος της δυο εγκοπές ή σημάδια που μας δείχνουν την κατώτερη και την ανώτερη (min-max) στάθμη. Ξανατραβώντας έξω την βέργα πρέπει να μας δείχνει ανάμεσα στις δυο ενδείξεις. Αν η στάθμη είναι πολύ χαμηλή μπορούμε να συμπληρώσουμε με ίδιου τύπου λάδι.
Δεύτερο σημείο που ελέγχουμε είναι το υγρό από το κύκλωμα ψύξης. Υπάρχει ένα πλαστικό διάφανο δοχείο με τις ενδείξεις (full-low). Αν η στάθμη είναι πολύ χαμηλή προσθέτουμε αντιψυκτικό υγρό.
Τρίτον, φροντίζουμε να υπάρχει αρκετή ποσότητα ειδικού υγρού στο δοχείο της πλυστικής συσκευής για τα τζάμια.  
Και τέλος, αν η μπαταρία μας είναι ανοικτού τύπου θα πρέπει το υγρό της να σκεπάζει τα στοιχεία που υπάρχουν μέσα στη μπαταρία. Αυτό το βλέπουμε ανοίγοντας τις τάπες που έχει η μπαταρία στο πάνω μέρος. Αν χρειαστεί προσθέτουμε υγρό μπαταρίας. Πλέον χρησιμοποιούνται μπαταρίες κλειστού τύπου στις οποίες υπάρχει ένδειξη που μας δείχνει αν η μπαταρία είναι φορτισμένη. (πράσινο-φορτισμένη, κόκκινο-50%, μαύρο-αλλαγή).
Σημείωση : Προϋπόθεση για να γίνουν όλοι οι παραπάνω έλεγχοι είναι, να έχουμε σταθμεύσει σε οριζόντιο οδόστρωμα και ο κινητήρας να είναι σβηστός και κρύος.


Φ Ω Τ Α : Ελέγχουμε ένα-ένα όλα τα φώτα και τις ανάλογες ενδείξεις :
  • Θέσεως (μικρά)
  • Διασταυρώσεως (μεσαία)
  • Πορείας (μεγάλα)
  • Φλας (δείκτες κατεύθυνσης)
  • Αλαρμ (εκτάκτου ανάγκης)
  • Φρένου (πεδήσεως)
  • Οπισθοπορείας
  • Ομίχλης

Ε Γ Γ Ρ Α Φ Α : Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε μαζί μας και σε ισχύ τα παρακάτω:
  • Άδεια οδήγησης (ανάλογης κατηγορίας)
  • Άδεια κυκλοφορίας (του οχήματος)
  • Ασφαλιστήριο συμβόλαιο
  • Τέλη κυκλοφορίας (και την απόδειξη)
  • Βεβαίωση κ.τ.ε.ο. (στα 4 χρόνια και μετά κάθε 2)
  • Κάρτα καυσαερίων (κάθε χρόνο)


Ε Ξ Ο Π Λ Ι Σ Μ Ο Σ : Τα παρακάτω μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμα :

  • Πυροσβεστήρας
  • Κουτί πρώτων βοηθειών
  • Προειδοποιητικό τρίγωνο
  • Εφεδρικό τροχό και εργαλεία
  • Αντιολισθητικές αλυσίδες
  • Αντανακλαστικό γιλέκο


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συντήρηση, τις ενδείξεις, τα χειριστήρια και γενικά για το αυτοκίνητο μας, συμβουλευόμαστε το βιβλίο του κατασκευαστή, (εγχειρίδιο χρήσης και συντήρησης) που μας παραδίδεται μαζί με το όχημα.